Uczniowie klas 5,6 oraz 7 mają wyjątkowa okazję zaprzyjaźnić się z rówieśnikami z Niemiec. Od początku grudnia 2017 wymieniają listy z uczniami Rueckert Gymnasium w Dusseldrofie (http://www.rueckert-gymnasium.de/) – międzynarodowej szkoły, do której uczęszczają dzieci z 74 krajów. Każdy uczeń naszej szkoły ma swojego”przyjaciela korespondencyjnego”, z którym wymienia listy napisane po angielsku – dzieci już sporo dowiedziały się o pochodzeniu, hobby i rodzinach swoich kolegów i koleżanek z Niemiec, Francji, Ukrainy, Turcji, Iranu, Albanii, Syrii, Rosji i wielu innych krajów. Zarówno nasi uczniowie, jak i uczniowie z Dusseldorfu z niecierpliwością czekają,a także z przyjemnością odpisują na listy – to dla nich nie tylko lekcja angielskiego, ale także możliwość zaznajomienia się z innymi kulturami.
Życzymy ciekawej korespondencji i treningu językowego, a także udanych znajomości, które będą trwały latami!
Poniżej uczniowie klasy 5 i 6 z Rueckert Gymnasium w Dusseldrofie, a także uczniowie naszej szkoły.
Serdecznie zapraszamy do wysłuchania audycji na temat współpracy klas V, VI i VII z międzynarodową szkołą w Dusseldorfie.
Wysłuchaj audycji (proszę kliknąć na ikonę głośnika nad zdjęciem)
Zapraszamy do przeczytania o projekcie PenPalProject w Wieściach Boguchwalskich oraz na oficjalnym portalu naszej Gminy!
Link do strony w serwisie: KLIKNIJ
Link do Wieści Boguchwalskich: KLIKNIJ
Uczniowie klasy V na zakończenie roku szkolnego wykonali piękne prace plastyczne związane z ich Pen Pal’ami. W wielkich kopertach dzieci opisały swoich kolegów i koleżanki – możemy się z nich dowiedzieć informacji na temat ich pochodzenia,hobby,ulubionego koloru, sportu a także wielu innych ciekawych rzeczy.
Pisanie listów po angielsku to trening językowy, pozwalający na kształtowanie umiejętności pisania, a także czytania ze zrozumieniem. Podczas trwania projektu uczniowie zapoznali się z formą listu nieformalnego, ze słownictwem i zwrotami potrzebnymi do jego napisania, a także dbali o gramatykę. W listach opisywali bieżące wydarzenia ze swojego życia, jak również opisywali święta czy swoje plany wakacyjne.
Uczniowie klasy VI na podsumowanie projektu mieli na zadanie napisać krótki tekst o swoim przyjacielu korespondencyjnym, a następnie przygotować do niego pytania. Uczniowie odczytywali teksty przed klasą po czym zadawali pytania. Był to świetne ćwiczenie w czytaniu głośnym, słuchaniu ze zrozumieniem, gramatycznym formułowaniu odpowiedzi, a także możliwość podzielenia się z innymi ciekawostkami na temat ich przyjaciół korespondencyjnych.
Na zakończenie roku szkolnego, uczniowie klasy VII przygotowali ciekawe prezentacje na temat krajów pochodzenia swoich Pen Pals. Mimo, że uczniowie Ci uczą się w Ruckert Gymnasium, to większość z nich pochodzi z innych niż Niemcy krajów. I tak, mamy wśród nich obywateli Turcji, Francji, Iranu. Afganistanu, Francji, Indii, Ukrainy i wielu innych krajów. Dzieci w listach opisywały kraje swojego pochodzenia, a nasi uczniowie podzielili się z nimi informacjami na temat Polski. Siódmoklasiści mieli za zadanie przygotować prezentacje na temat krajów pochodzenia swoich kolegów. Poniżej niektóre slajdy z prezentacji: